onsdag 9 maj 2012

Sjunga?

Det har vairt en lååång dag på jobbet trots att jag bara jobbade 7 timmar... Jag tror det är vädret som gör mig så trött. Det har verkligen varit skitväder i över en månad. Det är ju maj nu! Jag orkar inte mer, ge mig sol och fina vårkläder! Suck...

Har skickat iväg lite email angående att sjunga i kör, känner att det är dags nu. Har inte sjungit ordentligt på flera år. Jag vill lära mig att sjunga fint igen och njuta mer av musik och av livet. Har börjat läsa mycket om mindfulness och hur viktigt det är att njuta av här och nu. Och det är precis det jag vill börja göra och framför allt att ha kul.

Har även kommit fram till att jag ska börja handla mat på nätet. Jag är SÅ trött på att bära tunga matkassar hem efter jobbet. Så, från och med nästa vecka ska jag börja få det hemkört. Kostar lite i frakt men tror jag kommer spara in pengar på att sluta handla sporadiskt och istället planera mitt köp. Kanske inte det mest miljövänliga alternativet men jag är en hårt arbetande kvinna och jag avskyr att spendera tid i mataffären när jag kan göra andra roliga saker.

Tack och hej.

1 kommentar:

  1. Haha. Så rätt! Du ÄR en hårt arbetande kvinna & åker man kollektivt till jobbet är det okej att få maten hemkörd. Plus minus noll. Puss!

    /Nina

    SvaraRadera