måndag 15 oktober 2012

Vila

Har säkert sovit sammanlagt 15 timmar idag. Min kropp behöver vila efter allt jobb... Det har nämligen varit chocolate week i London så jag har haft miljoner saker att göra. Jag och managern från butiken i Notting Hill har haft två egna chocolate-tastings som varar 2 timmar den här veckan. Jag börjar bli bättre på det här med att prata framför folk. Men lite pirrigt är det, speciellt när det inte är på ens mordersmål. Fast ja... Min engelska känns idag lika naturlig som min svenska. Konstigt. Jag förstår inte hur fort tiden går och hur mycket jag har förändrats. Men jag gillar mitt liv här i London. Jag har byggt något bra här. Träffat mannen i mitt liv och så fantastiskt många fina människor från alla delar av världen. Jag har ett jobb som är spännande. Fast det slår mig också vad jag faktiskt lämnat eller ja... vad jag inte har nära mig som min familj och mina vänner där hemma. Jag önskar allt fanns i ett land och inte två. Mycket vill ha mera.

Island var förresten fantastiskt. Jag och Mark var där från en torsdag till söndag och vi hann allt med en hel del. Vi landade 9 på morgonen och tog hyrbilen direkt till Blue Lagoon och badade i vad som såg typ ut som sköljmedel utomhus. Vi geggade med lermaskar och njöt av krispig luft, solsken och varmt vatten.
Vi bodde på hotell i Reykjavik med gångavstånd till "innerstan" ärligt talat så är det inte mycket större än Trollhättan och påminner om Göteborg men vad mysig stad. Stora hus med trädgårdar mitt inne i stan  och caféer överallt med bokbutiker och turistshoppar överallt. Vi strosade mest runt i stan och drack kaffe och åt korv med bröd. Vi åkte ut på många bilturer för att se mer av Island. Det är verkligen storslaget vackert i Island. Med höga berg och platta vulkanlandskap. Ingen skog, Inga växter med massa små kyrkor här och där. Det är ett av världens renaste land med väldigt lite avgaser så luften är så ren och klar. Man kan se allt så väl. Jag njöt av varje minut där. Tillochmed när jag åkte ut på havet för att se valar, men vart så sjösjuk att jag fick ligga med huvudet ner på ett bord hela resan i tre timmar. Haha. Jag kände mig liksom glad ändå, för jag var ju i Island. Åh.

1 kommentar:

  1. Vill så gärna köpa din vita tyllkjol från Beyond retro! Står det (tag) Beyond Retro inuti? Maila till femtiotalistisk@gmail.com så blir jag så himla glad!

    SvaraRadera